پامپئو: تحریم‌های ما به تنهایی علیه ایران اثرگذار بوده‌اند-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

پامپئو: تحریم‌های ما به تنهایی علیه ایران اثرگذار بوده‌اند

وزیر امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه (7 مرداد/29 جولای) در «باشگاه اقتصادی واشنگتن» مدعی شد که تحریم‌های یکجانبه کشورش علیه ایران اثرگذار بوده است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۸ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 July 29
کد خبر: ۱۷۷۷۱

به گزارش راهبرد معاصر ، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه (7 مرداد/29 جولای) در «باشگاه اقتصادی واشنگتن» مدعی شد که تحریم‌های یکجانبه کشورش علیه ایران اثرگذار بوده است.

 

او گفت که هنگام آغاز تحریم‌ها علیه ایران برخی از کارشناسان معتقد بوده‌اند که تحریم‌های آمریکا به تنهایی علیه ایران اثرگذار نخواهند بود. او گفت مشخص شد که چنین نیست و تحریم‌های آمریکا به تنهایی کارساز بوده‌اند. پامپئو مدعی شد این تحریم‌ها توانسته‌اند 95 درصد از فروش نفت‌خام توسط ایران را کاهش دهند.

پامپئو در بخش دیگری از اظهاراتش، در واکنش به گزارش‌هایی که از اختلافات میان آمریکا و متحدان این کشور در خصوص ایران خبر می‌دهند مدعی شد آمریکا در حال همکاری با انگلیس برای حل و فصل مسائل مربوط به توقیف نفتکش تحت پرچم انگلیس از سوی ایران است. او گفت دو کشور در حال بررسی ساز و کاری برای جلوگیری از توقیف‌ کشتی‌ها توسط ایران هستند.

 

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا آمریکا تعهدی به باز نگاه داشتن تنگه هرمز دارد، گفت: «ما آن را باز خواهیم نگاه داشت. ما یک برنامه امنیت دریایی راه‌اندازی می‌کنیم. همه کشورهایی که در بازماندن آن تنگه منافع دارند در این برنامه مشارکت خواهند کرد.»

 

در روزهای گذشته «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مسئولیت باز نگاه داشتن تنگه هرمز را متوجه کشورهایی دانسته که بیشترین نفتکش‌های خودشان را از این تنگه عبور می‌دهند. او بعد از توقیف نفتکش «استینا ایمپرو» هنگام عبور از تنگه هرمز گفت آمریکا نفتکش‌های زیادی ندارد که از این تنگه عبور کنند.

 

علاوه بر این، رسانه‌ها در روزهای گذشته گزارش‌هایی از گسترش اختلافات میان آمریکا و انگلیس در خصوص تشکیل ائتلافی با هدف ادعایی «تأمین امنیت تردد دریایی» در خلیج فارس و تنگه هرمز منتشر کرده‌اند.

 

پامپئو، در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا برنامه‌ای برای حمایت از عبور و مرور سایر کشورها از جمله انگلیس دارد یا خیر گفت: «داریم با انگلیسی‌ها همکاری می‌کنیم تا راه حلی پیدا کنیم که این اتفاق مجدداً تکرار نشود و بازداری ایجاد کنیم.»

منبع :فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار